Repasujeme a opravujeme všechny typy turbodmychadel.
Zajistíme pro naše zákazníky také nová turbodmychadla a veškeré náhradní díly, (středy, opravárenské sady, hřídele, kola komprese, regulační ventily, geometrie, naklápěcí lopatky a sady těsnění).
Dokážeme nabídnout a opravit mnoho typů turbodmychadel na osobní, nákladní, zemědělská vozidla a stavební stroje, značek GARRETT, HOLSET, IHI, KKK, MITSUBISHI, SCHWITZER apod...
Veškerá námi repasovaná turbodmychadla jsou vyvážená a dále testovaná na vyvažovacím stroji na kontrolu funkce ložiskového středu turbodmychadla.
Ve většině případů pro opravu turbodmychadel používáme nové středy turbodmychadel, které jsou již vyvážené, proto jsme schopni vaše turbodmychadlo zrepasovat za velmi příznivou cenu a v krátké dodací lhůtě.
V našem centrálním skladě máme k dispozici tisíce dílů, jsme tedy schopni reagovat velmi pružně na poptávku našich zákazníků, běžně jsou náhradní díly k dosahu v našem servisu do 24 - 48 hodin od objednání.
Opravy Turbodmychadel - méně závažné poruchy - již od 1.999,--. Kč (výměny vrtulek sání, hlavní osy kompresorového kola)
Repase Turbodmychadel - výměna středu - již od 5.200,--. Kč
Prodej Repasovaných Turbodmychadel - již od 6.600,--. Kč (nutno dodat poškozené dmýchadlo)
Cena se stanovuje individuálně podle výrobce a závažnosti poškození Turbodmychadla.
Typy generálních oprav:
- Revize turbodmychadla - kompletní vyčištění, odzkoušení na zkušebním stavu MRV II a nastavení regulačního ventilu.
- Základní oprava (proti úniku oleje) - originál opravárenská sada, nová ložiska, pístní kroužky, ucpávky atd. Dále provádíme vyvážení rotoru, vyčištění a odzkoušení na zkušebním stavu MRV. Po odzkoušení na zkušebním stavu je vydán zkušební protokol o 100% kvalitě opravy turbodmychadla.
- Velká oprava (u poškození hřídele) - použijeme nový ložiskový střed do turbodmychadla (tj.celý nový vnitřek turbodmychadla – rotor, kompresorové kolo a střední skříň s ložisky).
Kalkulace ceny opravy je až po rozebrání turbodmychadla podle typu poškození. Rozebrání a vizuální kontrola turbodmychadla je u nás v případě opravy naším servisem zdarma.


Konstrukce turbodmychadla
je sestava statorových skříní, ve které je na speciálních ložiskách uloženo na společném hřídeli kolo turbíny, poháněné výfukovými plyny z motoru a kolo kompresoru, které vytváří přetlak vzduchu do plnícího potrubí motoru. Jedním ze základních způsobů regulace turbodmychadla je odpouštění výfukových plynů před turbínou. Vzestupný trend přeplňovaných motorů je způsoben snahou výrobců, docílit mimo jiné i maximální pružnosti a akceleraceschopnosti motoru. Hlavním nástrojem pro docílení těchto parametrů je regulované turbodmychadlo.
Životnost turbodmychadla
je závislá na přesné a pečlivé výrobě všech částí, včetně stoprocentního dynamického vyvážení kola kompresoru a hřídele s kolem turbíny. Z důvodu vysokých obvodových rychlostí (až 200 000 ot/min), vzniká největší opotřebení na radiálních ložiskách a následně dochází k poškození těsnících ucpávkových kroužků.
Zabezpečení optimálních provozních podmínek turbodmychadla
Při zabezpečení optimálních provozních podmínek, hlavně čistoty mazacího oleje úvádí výrobce životnost ložisek turbodmychadla až 6 000 motohodin. Skutečnost je ale taková, že k prolínání oleje do plnícího potrubí přes turbodmychadlo dochází zhruba již po ujetí 150 000 kilometrů. Při tomto zjištění je bezpodmínečně nutné provést generální opravu turbodmychadla výměnnou opravárenské sady, tzn. nová ložiska a ucpávkové kroužky. Pro tento způsob opravy nabízí HANAČEK AUTO všem zákazníkům ty nejlepší ceny.
Spolehlivost
Při dodržování správných provozních podmínek, to znamená čistý protékající olej v turbodmychadle, dále předpoklad ne příliš horkých výfukových plynů - jsou turbodmychadla velice spolehlivé. Správné zacházení je tedy velmi důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů.